środa, 2 lipca 2014

Jak wkurzyć żonę / How to piss off own's wife

W końcu udało nam się zagrać drugie starcie w Battletecha.
So me and my Wife played Battletech again.

Wstęp / Foreword
Zapis rozgrywki według mojej nieopatentowanej metody. Metoda ta jest następująca:
Numer tury
[Nazwa Mecha]: [pole zajmowane przez Mecha na koniec tury] -> [pole, w stronę którego Mech jest zwrócony]
My way of describing Battletech Games:
[Mechs name]: [number of hex that Mech is occupying] -> [number of hex that Mech is facing]



Scenariusz / Scenario
Ponownie zagraliśmy w scenariusz z zasad podstawowych Battletecha. Podstawowa mapa i po mechu na stronę bez zaawansowanych zasad.
We played 1st scenario from Battletech QuickStart Rules again. Basic map, one Mech per player without advanced rules.


Walczący / Combatants
Żona / Wife: ENF-4R Enforcer
Ja / Me: HBK-4G Hunchback

Pozycje startowe / Starting positions
Enforcer: 101 -> 102
Hunchback: 515 -> 514

Po I turze (Inicjatywa: Enforcer) / After 1st Turn (Initiative: Enforcer)
E: 503 -> 603
H: 513 -> 512
Żona trafia mnie na 13 więc strzelania brak. Mnie brakuje 1 pola do zasięgu.
My Wife's hiting me on 13. My weapons have too short range. So no shooting at all this turn.


Po II turze (Inicjatywa: Hunchback) / After 2nd Turn (Initiative: Hunchback)
E: 906 -> 907
H: 512 -> 611
Żona trafia na 10, ja na 12. Efektów brak.
My Wife's hiting me on 13. I'm hiting her on 12. No effects.

Po III turze (Inicjatywa: Hunchback) / After 3rd Turn (Initiative: Hunchback)
E: 1308 -> 1408
H: 809 -> 909
Zamiast delikatnie zacząć wycofywać swojego Mecha Żona biegnie na puste pole odwracając się do mnie tyłem. Podbiegam, ale trafiam na 13.
Instead of trying to withdraw her Mech My Wife runs on empty field turning her Mech's back to me. Serious mistake and of course serious oportunity for me. I'm csloing to her but need 13 to hit her so no effects.

Po IV turze (Inicjatywa: Hunchback) / After 4th Turn (Initiative: Hunchback)
E: 1509 -> 1409
H: 1307 -> 1407
Błąd Żony z poprzedniej tury daje o sobie znać. Zwłaszcza, że wciąż mam inicjatywę. Trafiam na 8 z Autocannona i jednego (z dwóch) średniego lasera. Strzał na 12 z mniejszego lasera nie trafia.
W efekcie odstrzeliwuję Enforcerowi prawą część korpusu (17 obrażeń), uszkadzam tors (przeniesione 3 obrażenia) oraz uszkadzam głowę. W ten sposób pozbawiam Enforcera jego najgroźniejszej broni - Autocannona.
My Wife's last turn mistake is costly for her Mech. Especially that I still have initiative. My Autocannon hit destroys her rigt torso (and her Autocannon mounted on right arm). I also hit her head for five points.

Popełniasz błąd - giniesz. You make a mistake - you die.

Po V turze (Inicjatywa: Hunchback) / After 5th Turn (Initiative: Hunchback)
E: 1210 -> 1209
H: 1309 -> 1310
Żona nie trafia mnie ani razu, natomiast ja trafiam wszystkim co mój Hunchback posiada (oboje mieliśmy identyczne szanse trafienia: 7 główne uzbrojenie i 9 lekki laser). Najpierw rozstrzygnęliśmy strzał z Autocannona, który trafił w środkową część korpusu niszcząc go zupełnie (20 obrażeń + 3 z poprzedniej tury]. Zniszczony korpus oznacza zniszczenie całego Mecha więc... ponownie jestem zwycięzcą.
My wife misses all her shots. I'm hitting her with everything my Mech had (Both of us were hiting on 7s and 9s - so my luck...). Autocannon destroys Enforcers Torso and that means: "I'm a winner!".

Wrażenia / Feelings
Żona wkurza się, że ponownie przegrała. Pragnie mi dokopać w kolejnej grze. Mapy w podstawce Battletecha są gówniane - o kilka lat starszy BattleLore ma o niebo lepsze. No ale to są efekty kooperowania z Chińczykami...
Wife is pissed off that she lost again. She wants another rematch. Maps included in 2nd Anniversary Box are shitty - they are not flat. That's how one ends when produces in China...

6 komentarzy:

  1. Spróbuj (o ile dysponujesz gotówką) zaopatrzyć się w hexpacki na Rebelu. Naprawdę warto (mapka dodatkowa - sztywna + masa żetonów + scenariusze). Ewentualnie na ebayu wyhacz jakiegoś mappacka.
    W wyborze pomożemy na forum ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zauważyłem, że w hexpackach są mapy. :(
      Pewnie kupię którys na wszelki wypadek - w Rebelu tylko jeden jest dostępny.

      Usuń
    2. No tak. Pozostał City & Roads. IMHO najfajniejszy, ale gra w mieście to sporo dodatkowych zasad (i równie tyle frajdy). Lepszy dla Ciebie byłby Lakes & Rivers.

      Usuń
  2. Może kupię to co jest i sobie poczeka jakiś czas - skoro tak trudno dostać te dodatki?

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki Hexpack jest o tyle fajny, że dostajesz 2 mapki (na jednym kartonie), scenariusze które sugerują ich łączenie z mapkami z najnowszego pudełka głównego (które posiadasz), zestaw dodatkowych zasad zaawansowanych urozmaicających rozgrywkę oraz naprawdę sporą garść żetonów do wykorzystania na którejkolwiek z plansz :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie go wkrótce zamówię. Tak jak pisałem wcześniej - myślałem, że to są tylko żetony (te na upartego mogę zrobić sobie sam). Dodatkowa mapa na pewno się przyda.

      Usuń