czwartek, 6 lutego 2014

LOTR BC z Łucją - Orcs vs Elves

Córka molestowała mnie o grę od tygodnia. Niespecjalnie musiałem ulegać tym namowom, bo mi też brakowało tego typu rozgrywki (ileż można grać w Pędzące żółwie...). Miało być jak zawsze. Łucja Elfy, ja coś innego. Tymczasem na dzień przed rozgrywką Młoda stwierdziła, że tym razem chce zagrać złymi. Ostatecznie stanęło na Orkach (Łucja) przeciwko Elfom (ja).
My daughter wanted to play Hobbit so badly that she talked about this for whole last week. I humbly agreed - I also wanted to play. It was to be like always - me playing bad guys, daughter playing Elves. But the day before playing Łucja decided that she wants to play bad side. So the battle was fought between Orcs (Łucja) and Elves (me).



Siły - Forces
5 Elfów (2 x łucznik, 2 x elf z elfim mieczem, 1 x elf z tarczą i włócznią).
11 Orków (3 x Ork z bronią dwuręczną, 3 x Ork z włócznią, 3 x Ork z mieczem i tarczą, 2 x Ork łucznik).

Rozstawienie - Setup
Wystarczy spojrzeć na zdjęcie. Nudy.
Just look at picture below. Boring.


Pierwsza tura - First turn
Miało być jak zawsze. Mozolny spacer ku środkowi stołu, Nieefektyne strzelanie. Młócka pod koniec gry.
Tymczasm moi łucznicy zaskoczyli mnie swoją skutecznością. Dwa strzały - dwa trupy. Łucja nie była najszczęśliwsza. Zwłaszcz, że jej łucznicy trafili w powietrze.
It was to be like always. Forces walking to center, inept shooting, standard bashing for 2-4 final turns. It wasn't. My archers surprised me. Two shots - two dead orcs. Łucja was upset - mainly beacause her archers did nothing to my forces.



Druga i trzecia tura - Second and third turn
Spacer. Strzelanie nieefektywne.
Walk. Shooting inept.


Czwarta tura - Fourth turn
Ludki patrzą sobie w oczy. Za chwilę zacznie się młócka. Byłem pewien sukcesu ponieważ moje elfy broniły wąskiego przejścia, co miało mi zapewnić przewagę w walce pomimo większej liczby przeciwników.
Fight is near. Let the bashing begin. I was sure to win this game. My elves (on top) were protecting narrow gap. I fought than thanks to this her advantage in numbers will be balanced.


Piąta tura - Fifth turn
Wszystko idzie niemal tak jak planowałem. Pierwszy ork ginie z ręki łuczników, ale zbliża to siły Łucji do punktu złamania. Jeszcze tylko trzech Orków i zacznie testować morale.
Everything goes almost as planned. First orc dies by the hand of archer (third victim of this formation in this game). Three orcs more and Łucja starts to test morale.


Szósta tura - sixth turn
Ginie dwóch więcej orków (czwarta ofiara orków), ale pada też pierwszy elf. Wygrałem, prawda?
Two more orcs killed (fourth one killed by archers) and first elf dies. So I won, right?


Siódma tura - seventh turn
Tia, trzy martwe elfy w jedną turę. Można domyślić się jak w tym momencie zmienił się nastrój mojego dziecka...
Yup, three dead elves. You should know how mood of my daughter changed thanks to this...


Ósma tura - eighth turn
Niby oczywistość, ale żyłem nadzieją, że uda mi się zabić jeszcze jednego orka i Łucja zacznie testować morale. Niestety łucznik poległ w pierwszej turze samotnej walki.
It may look like formality but I still hoped that my last archer will manage to kill one more orc and Łucja will have to test morale. Unfortunately he died in his first turn of lone fight.


Podsumowanie - Summary
Po grze zdecydowaliśmy, że Łucja będzie grała Elfami. Jedenaście figurek do zarządzania to za dużo dla 6 latki.
We decided that Łucja from now on plays Elves. Eleven figures is too much for 6 years old kid.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz