środa, 25 września 2019

Epic 40k - Eldar Falcon Grav Tank

Model: Eldar Falcon Grav Tank
Producent: Games Workshop (albo jakaś spółka córka)
Data produkcji: okolice 1989/1992
Skala: 6mm
Gra: Epic Armageddon (oryginalnie Space Marine, ale kto kojarzy SM w świecie opanowanym przez trzy gry na krzyż? No dobra... Kto w tym świecie kojarzy Epica 40k?)

Modeli Eldarów do Epica 40k mam na kilkanaście tysięcy punktów - w większości oczywiście tych starych, plastikowych. Główna część to piechota i Falcony (razem będzie tego z 6-8 tysięcy). Jakiś czas temu postanowiłem, że muszę coś z tą góreczką (ze względu na skalę) plastiku zrobić. Rozejrzałem się po sieci i znalazłem proste i efektowne malowanie Biel Tan na blogu The Art of War. Niespecjalnie się zastanawiając skopiowałem je na swoje potrzeby.

Cały oddział okupujący zapomnianą rafinerię i... mój dywan.
Malowanie jest przyjemne i szybkie. Oczywiście przeciągam je w nieskończoność, bo mi się nie chce, bo coś tam, bo piechotę zaczynam malować, bo coś tam... Tak czy owak udało mi się "skończyć" pierwszy oddział do Epica 40k. Całe 250 punktów. Póki co nie przymierzam się do typowych(?) 3.000. Myślę raczej o zrobieniu czegoś grywalnego do Minigeddonu. Plan jest taki, że do Świąt Bożego Narodzenia (w 2019 roku...) mam mieć jeszcze piechotę (1-3 oddziały), drugi oddział Falconów, Jet Bike'i i może(!) jakąś grupę Aspect Warriors (może Swooping Hawks?). Pożyjemy, zobaczymy.
Makieta też mojej produkcji. Ma kilka lat.
Użyte farbki
(nie, żebyście mieli to kopiować - raczej po to, żebym ja "pamiętał" jakich używałem)
Jasnoszary podkład - wedle uznania - mój był jasny i szary, zdaje się, że Tamiya - pociągnąłem po malowaniu poprzedniego właściciela - stąd na zbliżeniach widać zacieki.
Kadłuby
Warpstone Glow - po całości;
Nuln Oil - po całości, czasami dwa razy;
Moot Green - rozwodniony i delikatnie;
Skarsnik Green - mazy różne po krawędziach.
Broń
Biały - chyba macie białą farbkę? tak, to ta, co się nią beznadziejnie maluje jak się ją bierze prosto z pojemnika; rozcieńczcie - będzie lepiej;
Nuln Oil - w zagłębieniach.
Klejnoty
Flash Gitz Yellow - po całości;
Wildland Red - po niecałości;
Rojo Escarlata* - po jeszcze mniejszej niecałości;
Biały - wisienka na Scarlet Red.
Owiewki
Wyglądają jakbym po szarym pociągnął czarnym washem, ale nie.
Wraithbone - po całości;
Contrast Basilicanum Grey - po całości, ale niech spłynie w zagłębienia;
Administratum Grey - mazy.
I wygląda jakbym po szarym pociągnął czarnym washem.
Podstawki
Jakaś umbra na gołą podstawkę.
Doklejam korek i piasek - ciągnę po tym tą samą umbrą.
Obfita przecierka XV coś tam.
Przecierka jakimś kościanym.

* Jedyna farbka nie Citadel/Games Workshop. Wersja językowa wzięta z opakowanka i żeby mojemu wymyślonemu koledze Czarkowi zrobiło się bardziej swojsko.

Na koniec ponownie wklejam to samo zdjęcie, ale w pomniejszonej wersji, bo tylko takie mieszczą się na forum Tactical Command, na którym rozpocząłem wątek o swojej armii.

Następnym razem zrobię dodatkowe zdjęcie specjalnie na potrzeby TC.
Albo i nie.

6 komentarzy:

  1. Klasyczne modele w bardzo ładnym malowaniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Cieszę się, że się podobają.
      Problem w tym, że mojej Córce bardziej odpowiada ich wcześniejsze malowanie (jakieś takie fioletowo-niebieskie pasy/płomienie). :)
      Może kiedyś dodam do tych modeli oznaczenia jednostek lub runy, ale póki co jestem zadowolony, że coś "skończyłem" po latach rozpoczynania i niekończenia projektów.
      Teraz piechota i pewnie w jej trakcie druga piątka Falconów. Albo dwa Fire Prismy. Albo Jet Bike'i. Albo...

      Usuń
    2. Polecam zrobić sobie jakąkolwiek legalną rozpiskę i malować pod nią na początek :)

      Usuń
    3. Tak, to by było dobre. Rozsądne. Mądre. Malować pod rozpiskę. Tak... Nawet sobie znalazłem listę do Minigeddonu, ale potem siadam, patrzę na swoją stertę plastiku i zaczynam... nierealizowanie mądrego planu. :)
      Podsumowując: trzy piechoty rozpoczęte, kolejne Falcony rozpoczęte, dwa modele w płynie hamulcowym, spoglądam w stronę bajków...

      Usuń
    4. Mnie przy malowaniu gwardii pomaga malowanie wszystkiego na raz, dzięki temu kolory są takie same wszędzie (no a przynajmniej w ramach poszczególnych partii).

      Usuń
    5. Imperialna Gwardia, to Epicowy projekt numer dwa...

      Usuń